-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3473 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

گاهي رخدادهايي به ذهن و قلب ما خطور ميكند كه انتظار وقوع خارجي آن را نداريم، امّا پس از چند لحظه آن حادثه رخ ميدهد، آيا در لحظه خطور به ذهن، خداوند نظري به ما داشته يا قسمت چنين بوده است؟

شايد شما پرسشگر گرامي تا به حال با واژه حس ششم يا وجدان پنهاني را شنيده يا در كتابها ديده باشيد.

دانشمندان معتقدند: يكي از حواس اسرارآميز انسان كه قدرتي فراتر از ساير حواس دارد حس ششم است كه از آن به حس روشنبيني و ضمير ناخودآگاه نيز تعبير ميشود. دانشمندان اعتقاد دارند; انسان در نتيجة گرفتاريهاي مادي در زندگي روزمرّه از وجود چنين حس شگفتانگيز، كاملاً بي خبر مانده است. اين حس بدون مقدمه واطلاع قبلي در موارد محدود، شخص را از وقوع امري كه اتفاق افتاده و ميافتد با خبر ميسازد.

مشابه اين مطلب را در خوابهاي صادق كه از آن به رؤياهاي صادق نام برده ميشود، ميبينيم، در اين نوع خوابها كه منشأ آنها همان ضمير ناخودآگاه با اشراقات ربّاني است، انسان حوادثي را ميبيند كه اتفاق افتاده يا بعد از چندي اتفاق خواهد افتاد. نمونه اين رؤياها را در قرآن، روياي حضرت ابراهيم (صافات، 102ـ110)، رؤياي حضرت يوسف(يوسف،4ـ7)، رؤياي پيامبر اكرم در مورد آينده حكومت اسلامي (اسرأ،60) ميتوان ديد.( ر.ك: رؤيا از نظر دين و روانشناسي، محمد رضا رضوان طلب، ص 152، انتشارات شفق. )

البته چنين آگاهيها و خوابهاي روشنگر ضمن اين كه نشانة صفاي دل و آرامش و سلامت روان است و اين خود ميتواند توفيقي الهي و زمينهساز استفاده بهينه از امور معنوي گردد، اما نبايد آن را دليل عنايت ويژه و استثنايي خداوند ـ علم غيب ـ تلقي نمود. و نيز نبايد چنين اطلاعاتي را تعيين كنندة سرنوشت و تغيير دهندة قضا و قدر دانست.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.